woensdag 11 februari 2015

OP DE VLAKTE



Vandaag even naar het hoge noorden, het Hoogeland en het wad bij Noordpolderzijl. Echt uitwaaien kan ik het niet noemen, er is wat wind maar meer is het ook niet. Het is er rustig, in de verte hoor ik het gebrom van een graafmachine. Het stoort me niet de vogels, niet erg veel deze keer, komen er gemakkelijk boven uit. Ik geniet van deze relatieve stilte en de wijde blik over de lege vlakte.




Terugkerend naar de bewoonde wereld kijk ik over de nog lege akkers met in verte een eenzame boerderij. Rust alleen maar rust heerst hier en zo kom ik hier de vochtige zilte lucht diep inademend ook tot rust.



2 opmerkingen:

  1. Een prachtig stukje Nederland Ubel, waar je zeker tot rust kunt komen.
    Wat ik daar altijd zo mooi vind zijn de vele kleuren van de vegetatie die
    je daar ziet en wat jij ook in jouw foto's mooi toont.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vlakte en zoals Coby ook al schrijft, heerlijke kleuren.
    Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen