woensdag 6 augustus 2014

DOORKIJKBLAADJES-2









Er wordt wat af geknaagd en gevreten deze zomer, zo ook aan de blaadjes van mijn knotwilg. Een deel wordt voor de tweede keer dit jaar tot op de hoofdnerf verslonden door een leger larven van de wilgenbladwesp. En nu verschijnen er steeds meer doorkijkblaadjes. Deze keer niet van een bladwesp, of een vlinder, maar door de larven van een kevertje, een wilgenhaantje. Ik heb nog geen idee welk soort wilgenhaantje zich hier tegoed doet, hopelijk kom ik straks de volwassen kevertjes tegen in de tuin zodat ik er een naam aan kan geven. Zo wordt je door moeder natuur lekker bezig gehouden.

1 opmerking:

  1. Kijk waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben, hoe kun jij zien dat dit larven van een wilgenhaantje zijn
    en niet van een bladwesp... ?
    Mooie duidelijk opnamen trouwens zoals van jou gewend.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen