zondag 17 november 2013

DANSEN OP EEN BEEN


Schuchter steekt ze haar pluizig koppetje door de houtsnippers, dan nog door een bedje groen en kan ze beginnen aan haar balletuitvoering. Ze is niet alleen en al gauw vindt ze een partner. Dansen gaan ze, samen de hele dag. Gaandeweg vertoont haar mooi balletrokje echter tekenen van slijtage. Ondanks dat krult het nog verleidelijk hoog op en toont haar ene slank beentje. Aan het eind van de dag is er van haar rokje niet veel meer over dan een vodje zwarte draadjes. Het danseresje is uitgeput en samen met de schamele restjes van haar rokje zakt ze door haar beentje terug op de houtsnippers. Daar steekt reeds een nieuw danseresje haar pluizenbolletje door de snippers op zoek naar een danspartner.






 

3 opmerkingen:

  1. Ha Ubel wat een leuk blog heb je gemaakt van deze tere zwammetjes.
    Mooi verhaal en een mooie complete fotoserie.
    Ik heb er zelf ook al voor op de knieën gelegen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ubel,
    Fijn dat je reageerde met Ubelkiek, daardoor kon ik je vinden. Goed dat je weer actief bent op het blog. Ik maakte me al zorgen.
    Ik kan nog geen knop vinden om volger te worden. Ga je die nog plaatsen?
    Leuke zwammetjes zijn dit. Zo teer en zo vergankelijk. Ík heb ze in september ook gefotografeerd, zoals jouw laatste foto's. De eerste herken ik niet. Nr 3 en 4 heel mooi, 6 ook. Ik ben op zoek geweest naar de naam. Is dit het plooirokje?

    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gonnie,
      Hoe dat zit met die knop weet ik niet, maar ik zal zien of ik er achter kan komen.
      Foto 3 en 4 zijn inderdaad plooirokjes. De rest zijn allemaal hazenpootjes, nummer 1 is net boven de grond en lijk op een hazenpootje, vandaar zijn naam.
      Groet,
      Ubel

      Verwijderen