maandag 5 november 2018

GLAZEN BOL


Een hele tijd heb ik in mijn glazen bol zitten turen. Eigenlijk in mijn vele, veel te vele foto's.


Daar ben ik maar mee bezig, gegevens erbij, wat is het waar is het en meer van dat gedoe. Een klein beetje bewerken meer ook niet en dan alles opbergen in de juiste mapjes. Waarom en voor wie? Geen idee. Een tijd geleden deed ik nog wat aan mijn blog maar daar kwam ik niet meer (aan) toe.
De tijd draait als een dolle. Elke dag kom ik twee of meer dagen te kort. Eindelijk maar toch weer wat gepost. Kijk maar of je ze leuk, mooi of wat je er ook maar van vind.
Laat maar eens horen.
Bijna dagelijks wel iets te lezen van deze plant en dat is niet in gunstige zin. Het moet te vuur en te zwaard worden bestreden. Veel mensen krijgen ernstige hooikoorts problemen door het vele stuifmeel wat hij produceert.
Van dichtbij zijn deze vrouwelijke bloemetjes best wel fraai vind ik, maar ja ze produceren wel weer heel veel zaadjes en dat geeft volgend jaar weer een hoop hooikoorts toestanden.
Het is Alsemambrosia zijn zondagse naam is Ambrosia artemisiifolia  en hoort tot de familie van de Asteraceae waartoe ook de madeliefjes en de paardenbloemen horen.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten