maandag 10 april 2017

KLEIN GROEN MONSTERTJE

Als het voorjaar wordt en buiten de natuur ontwaakt, kan ik het niet laten. Dan pluk ik wat bloesemtakken of een bosje bloemen en haal ze in huis. Genieten is het dan van het openspringen van knoppen, de kleuren en de geuren.
Dan gebeurt het vaak dat er ook ander leven mee naar binnenkomt en ontwaakt. Zo ook vandaag.





Daar zat zo maar een klein groen monstertje op het raamkozijn. Het heeft een bruinig lijfje.

Het kijkt wat verbaasd in de lens van mijn camera

Het is een Groene krabspin luisterend met de mooie zondagse naam Diaea dorsata.
Een heel algemeen voorkomende spinnensoort die de winter had doorgebracht in de Skimmia in mijn tuin en met het boeketje wat ik had geplukt was binnengekomen.

Na enige tijd voor mij geposeerd te hebben vond hij het welletjes, zwaaide mij gedag en liet zich aan een mooie zilveren draad in mijn geranium voor het raam zakken.
Omdat daar geen luizen op zitten heb ik hem voorzichtig opgepakt en hem buiten terug in de Skimmia gezet.

1 opmerking: